- Alle virksomheter i kommunen/fylkeskommunen som kan tenkes å komme i kontakt med personer på adressesperre, må ha kunnskap og bevissthet omkring problemstillingen.
- Virksomheten må ha god kunnskap om Folkeregisteret og gode rutiner for bruk av registeret.
Kommunen/fylkeskommunen må bruke kunnskapen om adressesperre aktivt for å beskytte den trusselutsatte. - Kommunen/fylkeskommunen må ha sikkerhet for at kunnskap om adressesperre når riktig nivå og alle ansatte i kommunen/fylkeskommunen, for eksempel skrankepersonell og sentralbord.
- Kommunen/fylkeskommunen må ha gode rutiner for å følge opp hendelser som angår personer på adressesperre
- Kommunen/fylkeskommunen må ha rutiner som sikrer at postforsendelser som gjelder den med adressesperre skal sendes til registrert postadresse i folkeregisteret. Er man er usikker på postadressen, kan post alltid sendes via SOT 6.
Tilbake til Faktasider - kommuner og FK